Glamping ali glamurozno kampiranje je že
vrsto let izredno priljubljeno med tujci, kakor v
zadnjem desetletju tudi pri Slovencih.
Ljudje se zaradi stresnega načina življenja vedno bolj
vračamo k naravi in preživljanju počitnic
na odprtem, kar je v preteklosti najbolj omogočalo
kampiranje.
Vse skupaj se je
začelo razvijati v Angliji, ko so zahtevnejši gostje začeli hrepeneti po luksuzu
v naravi, miru in z željo po dodatni storitvah; kombinacija ponudbe aktivnih in
pasivnih storitev (športne aktivnosti, velnes, ogled znamenitosti). Glamping se
je v Sloveniji pričel močneje razvijati od leta 2015 dalje. V naši državi
trenutno obratuje 20 takšnih podjetij, ki ponujajo glamurozne storitve in so usmerjena
še dodatnemu razvoju glampinga pri nas.
Prvi in za zdaj
najbolj razvit ponudnik glamping storitev v Sloveniji je turistično – ekološki
kompleks Garden
Village Bled, ki od leta 2014 nudi turistom lagodje ter bivanje v atraktivnih
namestitvenih
enotah v neposredni bližini Blejskega jezera. Ker je to ekoresort imajo tudi
lasten vir
elektrike iz fotocelic, toplotno črpalko in polnilnico za električne avtomobile.
Podjetje ima na
površini, dolgi približno 100 metrov, v prvi vrsti postavljenih 6 glamuroznih
šotorov, prav
tako 6 lesenih hišk na drevesu, 9 avanturističnih šotorov na pomolu večjega
potoka in
nazadnje še 2 funkcionalno opremljena apartmaja. Glamurozni šotori so
dizajnirani
in že na prvi
pogled na zunaj privlačni, njihova notranjost pa je opremljena s sodobnimi
ležišči za štiri
osebe, lesenim pohištvom, sedežno garnituro ter avtomatsko klimatizacijo.
Zunaj šotora pa
sta v obliki višjega udobja še dva manjša bazena v obliki jacuzzija ter za
povrh še lesena
ležalnika. Vseh 6 šotorov je lociranih na manjši zasebni površini, obdani z
grmičevjem in
drevesi, ki v poletnem času nudijo obilo sence ter prijetnega vzdušja. Bivanje
v lesenih hiškah
na drevesu je želja vsakega otroka, zato so inovatorji dizajnirali in
projektirali hiše
na drevesih, v katerih lahko biva štiri članska družina. Notranjost hišic je
opremljena s
posteljami, sodobnim pohištvom ter posebno čajno kuhinjo. Poskrbljeno je tudi
za najmlajše, saj
se v notranjosti najde plezalna mreža, na kateri se lahko otroci kot tudi
odrasli zibajo,
plezajo ali enostavno sproščajo. Posebnost hišk na drevesu so balkoni, na
katerih lahko
turisti v jutranjem času uživajo ob kavi ali večernem času opazujejo poletno,
zvezdno nebo.
Sekundarna
ponudba ponudnika so masažne storitve, v sklopu vasice na leseni ploščadi,
locirani prav
tako na drevesu, ponudba pa se omejuje še na savne.
So samooskrbni,
saj pridelujejo lastno sadje, zelenjavo, zelišča ter jagodičevje. V posebnem
bazenu z
osvežilno izvirsko vodo lahko gostje uživajo v refleksni masaži stopal, nato pa
se
razstrupijo v
finski savni, ki stoji nad potokom med drevesi.
Poleg tega pa
omogočijo svojim gostom še vrsto športnih aktivnosti ob in na jezeru,
organizirajo
izlete in oglede znamenitosti v okolici, izvedejo poroke in razna srečanja.
Človek
dobi občutek, da
jim idej in gostom po meri prikrojene ponudbe resnično ne manjka.
Filozofija
družinskega podjetja Kelih je, da naj človek in narava živita z roko v roki, da
je
potrebno
ustvariti svet, kjer lahko gost doživi življenje v naravi. Snovalca tega
glamuroznega
glampinga sta
oblikovalec Borut Kokalj in podjetnik Borut Kelih. Za postavitev »zelene vasi«
sta pridobila
tudi priznanje »snovalec« za najobetavnejšo idejo s področja turizma pri nas.
Na primeru
organizacije Glamping garden village Bled sem prikazala njihov tip glampinga in
segmentacijo
gostov GVB.
Iz praktičnega
vidika me je zanimalo, kdo je ciljna skupina glampinga, kakšna je njihova
ponudba, kateri
tip turistov obišče glamping, kateri so osnovni motivi obiska in česa si gostje
najbolj želijo
poleg osnovne ponudbe glampinga; v katerem času je največ obiska, kako je
vplival virus
Covid-19 na celotno ponudbo in kakšen profil gosta bi naredil nekdo, ki ima že
dolgoletne
izkušnje z delom v omenjenem glampingu. Zato sem se obrnila na gospoda
Dejana Andriča,
menedžerja Garden Village Resorta Bled, s katerim sem opravila dopisni
intervju. Nekaj
povzetkov o njihovem glampingu pa sem pridobila tudi v prvotnem
telefonskem
pogovoru.
T: Katerega leta
ste prišli na idejo za ureditev glampinga in kakšen je namen le tega na
Bledu?
D: Gradnja GVB se
je pričela leta 2013.
T: Kakšna je bila
vaša vizija glampinga za prihodnost?
D:Povezovanje
narave s turizmom.
T:Koliko je
namestitvenih enot in kaj vse nudijo posamezne enote gostu?
D: Na resortu
imamo 24 enot.
T: Katera je vaša
ciljna skupina? Katera starostna skupina je do sedaj največ obiskala
vaš glamping?
a) Mladi pari
brez otrok
b) Mlade družine
c) Starejši
ljudje
T: Ali je največ
gostov, ki si želijo samo mirne sprostitve – pasivni turisti ali je več
aktivnih
turistov, ki se posvečajo športu?
D:Prevladujejo
gostje, ki si želijo sprostitve.
T: Kakšno je
razmerje med domačimi in tujimi gosti?
D: 98% je tujih
gostov.
T:Navedite prosim
tri države, ki prevladujejo glede na obisk.
D: Nemčija ,
Avstrija, Italija, po koroni. Pred omenjenim virusom pa je bilo stanje sledeče:
ZDA, Velika
Britanija, Belgija.
T:Kakšna so
pričakovanja gostov v vašem glampingu in kakšne storitve si želijo: miren
dopust, športne
aktivnosti, kulinarika, ogled naravnih znamenitosti,…
D: Miren dopust,
doživetje v naravi, ter ogled znamenitosti.
T: Kako se
gibljejo ponudbe od najcenejše do najdražje ponudbe v evrih?
D: Od 100 do
470€.
T: Ali menite, da
je glede na ceno več starejših gostov oziroma ali si glamping privoščijo
tudi mlajši?
D: Večinoma gre
za družine 30 – 50 let.
T:Ali lahko
gostje zakupijo kakšne dodatne pakete (velnes, masaže, organizirani izleti)?
D:Finska savna,
masaže, izposoja koles, ter druge aktivnosti na in ob jezeru.
T: Koliko časa
najdlje in najmanj ostanejo turisti v glampingu?
D: V povprečju
2-7 dni.
T: V kateri
sezoni je največ gostov?
D: Meseci v
katerih beležimo 100% zasedenost, obdobje junij-september.
T:Bi rekli, da je
število gostov vpadlo po virusu COVID-19, je kakšna bistvena razlika,
kot pred tem?
D: Število gostov
ni dosti padlo, skrajšala se je sezona.
D: Pred korono
smo zabeležili okoli 12.000 nočitev.
T: So kakšni
gostje stalni?
D: Vedno več
gostov se vrača.
T: Koliko nočitev
je bilo zabeleženih v lanskem letu? Kaj vpliva na rast/upad obiska
glampinga?
D: V letu 2022
smo zabeležili 11.000 oseb. Na rast vpliva želja po drugačnem tipu
namestitve,
narava, ekologija.
T:Na kakšne
načine promovirate glamping?
D Na spletne
strani (Booking, Trip Advisor, lastna spletna stran), socialna omrežja,
digitalni
marketing.
T: V čem je
prednost Garden Village Glampinga pred ostalimi glampingi v Sloveniji?
D
storitvenost..
Komentarji
Objavite komentar