Preskoči na glavno vsebino

Biti stevardesa ni tako enostavno, kot izgleda na prvi pogled

 

Ljudje že od malih nog sanjarimo o tem, kaj bomo, po poklicu,  ko zrastemo.  Nekateri si želijo biti astronavti, dekleta slavne pevke, igralke, manekenke, itd. Že od malih nog me je zanimalo delo s fotoaparatom, montaža videoposnetkov, pisanje zgodb,  spisov. Tovrstno pisanje je prerastlo v objavljanje  člankov. Ko sem bila mlajša sem vedno sanjala o tem, da bi bil veterinarka, a se je vse spremenilo.  Nikoli si ne bi mislila, da bom delala z ljudmi, turizmu.  Zdaj se vidim točno v tej stroki, s kombinacijo novinarstva ter v vlogi kakšni animatorke. Zelo me veseli tudi delo vizažistke.

Kakorkoli, nekateri ljudje imajo prav posebne poklice: ckrljalec dojenčkov, zbiralec kačjega strupa, pobiralec golf žogic, hotelski ogrevalec postelje,..

Danes imam gostjo s prav posebnim poklicem. Lucija Vrankar je stevardesa.





T: Lucija, prosila bi te, da se mojim bralcem najprej predstaviš. Iz kje prihajaš, katere šole si obiskovala, kaj te v življenju veseli,…

L:  Moje ime je Lucija Vrankar, prihajam iz Moravč. Obiskala sem osnovno šolo Jurija Vege Moravče, šolanje sem nadaljevala na srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji v Ljubljani. Na Pedagoški fakulteti v Ljubljani sem študirala tri leta, septembra 2019 sem diplomirala kot vzgojiteljica predšolskih otrok.

T: O tvojem poklicu sanja marsikatero dekle, kako  je prišlo ravno do tega, da si stevardesa?

L: Dolga zgodba, hahah. Takrat sem ravno zaključevala zadnji letnik faksa, nisem imela narejenih še vseh izpitov, bilo je namreč konec samo predavanj. Moj bivši fant mi je na Messenger poslal povezavo, preko katere sem izvedela, da bo letalska družba Emirates v Sloveniji zaposlovala. Po pravici povedano, nikoli nisem pomislila na to, da bi v tujini  opravljala poklic stevardese. Sem pomislila, da bi delala za »Adrio«, vendar je bila takrat že »zelo globoko v zemlji«. Vse skupaj sem vzela malo za šalo malo za res.  K temu, da sem šla na intervju za službo je pripomogla tudi moja prijateljica, ki me je spodbujala. Na hitro sem napisala CV v angleščini, tako se mi je mudilo, da ga nisem dala niti nikomur v pregled. Dva tedna kasneje je sledil razgovor.  V prvi vrsti sem se ga udeležila predvsem zaradi izkušnje, saj me je predvsem zanimalo, kako izgleda, če se udeležiš intervjuja v tujem jeziku. 

T: Kam vse si že potovala pred tem poklicem?

L: Mami in oči sta mi odprla »vrata sveta«, saj smo že od nekdaj hodili na eno tedenske roadtripe. Vedno z avtom, nikoli z letalom. Bili  smo  v Parizu, Barceloni, po celem Balkanu, Nemčija, Avstrija,..

Preko študentskega dela (v lokalni piceriji ) sem zaslužila  dovolj denarja, da sem si lahko sama privoščila štiridnevna  potovanja.

Moje največje potovanje je bilo leta 2018, ko   sem se odpravila v Ameriko, kot »babysitterka«.  S tem »podvigom« sem si dokazala, da sem zmožna potovati sama, brez kogarkoli.

 

T: Je to tvoja prva služba ali si že delala prej kje drugje?

L: Ne,  delovne izkušnje sem si pričela nabirati s petnajstimi leti. Moja prva služba je bila v planinskem domu, blizu mojega doma, kjer sem delala med vikendi. Kasneje sem delala v piceriji »Pri Jurku«, kjer sem štiri leta delala, kot natakarica. V vrtcu sem imela  Cicibanove urice enkrat tedensko. Prav tako sem poučevala angleščino šest letnega fantka.



 

T: Če pogledava v preteklost. Zagotovo se spominjaš tistega občutka, ko si izvedela, da si bila sprejeta v službo pri letalski družbi Emirates? Kaj je bila tista prva stvar, ki si jo naredila, ko si izvedela za to? Kako je izgledal razgovor in prijava na samo službo?

L: Še zdaj se spomnim tistih občutkov, ko mi je zazvonil telefon, ko so me iz letalske službe poklicali  v prejšnjo službo. Videla sem, da me kliče dubajska številka, srce mi je začelo močno razbijati, rekli so mi, da je to zlati klic »Golden call«, saj sem dobila službo. Prav tako jih je zanimalo, kdaj bi se lahko preselila v Dubaj. Bila sem zelo zmedena, od šoka sem pričela pozabljati angleščino. Po končanem klicu so mi pritekle solze sreče, brž sem stekla h sodelavcu in mu obrazložila celotno situacijo. Takoj smo morali nazdraviti na moj uspeh (tipično slovensko haha).

Ni mi bilo potrebno napisati nobene prijave, saj so imeli »open day«. Posredovali so mi samo lokacijo, uro razgovora in informacije o stvareh, ki smo jih morali imeti s seboj.

Najprej so nam predstavili službo, seznanili so nas s pogoji za pridobitev službe, sledilo je delo  v skupinah, morali smo  opraviti različne naloge.  Prvo zadolžitev smo  opravljali  v trojicah.  Vsaka »trojka« je dobila sličice z različnimi situacijami na letalu npr. ena slika je prikazovala potnike, ki se prehranjujejo, druga osebe, ki se pri oknu igrajo z otrokom. Morali smo povedati, kako  bi v podanih situacijah ravnale kot stevardese.  Zaradi neuspešno  opravljene predstavitve ravnanja v tej situaciji, je bilo izločenih kar veliko  kandidatov. Nato smo  morali oddati življenjepis in odgovoriti na par vprašanj, na podlagi  tega je bilo zopet nekaj ljudi izločenih.  V tretjem krogu smo imeli ponovno delo v skupinah, posamezno ekipo je sestavljalo 10 članov. Dodeljena nam je bila problemska naloga, pri kateri smo  morali  določiti, kdo izmed potnikov ( noseča mamica, star gospod, ki ne sme jesti mesa, reden potnik)  bo zadnji  dobil   vegetarijanski obrok. Vse naloge je  prestalo  samo 10 kandidatov,  bilo nas je prijavljenih več kot 100. Celoten intervju  je potekal v angleščini, se pravi, da smo  se morali  tudi med seboj ( v skupinah) pogovarjati v omenjenem tujem jeziku. Dogodek je potekal cel dan z vmesnimi  odmori.  Tukaj se je vse skupaj šele začelo, glavni intervju je sledil preko Skypa, z ljudmi  iz Dubaja.

Njihova predstavnica je po Balkanskih državah  iskala primerne kandidate za  njihovo letalsko družbo.

T: Verjetno ste imeli pred prvim delovnim dnem kakšna posebna usposabljanja? Kako so izgledala?

L: Potekala so  leta 2019,  cel oktober in november,  se pravi 8  tednov. V času usposabljanja nismo  leteli nikamor, bila sem samo v Dubaju. Obiskovala sem poseben faks, kjer smo obravnavali dve letalski službi, imeli  smo predavanja  o tem, kako  posamezen tip letala  deluje, ravnanje pri zasilnem postanku, pravilno  nadevanje reševalnega jopiča, delovanje kisikove bombe,…

Na faksu so simulatorji aviona, ponazarjajo turbulence, izpust dima,…

Zadnja dva tedna smo imeli  urjenje strežbe, učili smo se ustrezne komunikacije s potniki, o reševanju sporov, pomoč pri zdravstvenih težavah potnikov.  Prav tako se ves čas učiš o pravilnem reagiranju na nevarne situacije; teroristični napad, vdor potnika v letalsko kabino, eksplozija bombe,…

Po osmih tednih izobraževanja naj bi bil pripravljen na let. Sledijo še štirje meseci poskusne dobe.  Če omenjeno obdobje uspešno prestaneš, diplomiraš.

T: Si imela kdaj strah pred letenjem? Zakaj je po tvojem mnenju ta pojav pri ljudeh tako pogost?

L: Prvič sem letela  pred petimi leti (leta 2016). Moram priznati, da sem se malce bala vzletov in pristankov. Strah sem premagala s poslušanjem glasbe ali  gledanjem filmov, pomembno je, da smo osredotočeni na nekaj drugega.

Zdaj je moj  strah odpravljen, saj sem seznanjenja  z zgradbo »aviona«, njegovim   delovanjem,  vem kako potekata vzlet in pristanek ter na kakšen način pilot in co -  pilot vse skupaj uravnavata.

Ljudje se po mojem mnenju  bojijo  letov zaradi nepoznavanja delovanja letala, hrupov, turbulenc,  imajo slabe izkušnje, vpliv filmov na podzavest, prenašanje raznih zgodbic; »čenč«,..

T: Kakšni so pogoji, da se nekdo zaposli kot stevard oz. stevardesa?

L: Starost več kot 21 let, moraš biti večji od 160 cm, z rokami moraš doseči 212 cm, tetovaž ne smeš imeti na vidnih mestih. Eden izmed pogojev je tudi ta, da imaš uspešno opravljeno maturo, lahko imaš zaključeno samo srednjo šolo, ne potrebuješ druge izobrazbe. Definitivno moraš obvladati angleščino.

Zelo pomembno je, da si odprta, komunikativna oseba, nimaš problemov z delom z ljudmi, saj le -  te strežeš, stranke na letalu pričakujejo od tebe več, kot v lokalu, moraš biti multikulturen, razumevajoč.



T: Kako izgleda tvoj povprečen delovni dan?

L:  Delo  se začne zvečer, saj večina letov poteka ponoči. Priprava na moj delovni  dan se začne že prejšnji dan, takrat bedim dlje časa, da lahko na dan leta spim dlje časa. Bolje, da sem naspana, kot, da bedim v celem kosu 24 ur.

Ob devetih zvečer se stuširam, potem se naličim in pripravim svoj  mali kovček. Če je let daljši od štirih ur imamo  enodnevni postanek v hotelu, zato takrat potrebujem še velik kovček. 

Do letališča se peljem z avtobusom.

Celotna ekipa se pred letom zbere v posebni pisarni, kjer se posvetujemo  o letu ( predviden čas letenja,  postanki, ali imamo na letalu kakšne posebne potnike – invalide, ljudi, ki potrebujejo zdravniško spremljavo) , pilot in co – pilot nas seznanita s pričakovanimi  turbulencami in vremenom.

Pred vzletom se pripravi celotno  letalo; pregled kabine, saj mora biti čista, pripravimo vodo.

Če je let zelo kratek jim pripravimo  en obrok, če je daljši pripravimo do tri obroke.

Prvi obrok je topel. Hrano  pogrejemo  v zelo velikih  pečicah, pripravljena je že v naprej.  Ko se pogreje jo naložimo na vozičke in  jo postrežemo potnikom. Pred prehranjevanjem jih postrežemo  s pijačo, bodisi s kavo,  sokovi,  alkoholom,…

Po postrežbi se poskrbi za udobje potnikov.

Za drugi obrok imamo ponavadi jabolčne ali višnjeve zavitke, manjše sendviče,…

Pripravimo se za pristanek in navsezadnje poberemo odeje ter slušalke.

Po izkrcanju prejmemo žepnino, ki se porabi za hrano v hotelu.

Na letališčih nas pričakajo avtobusi, ki nas odpeljejo do našega nastanitvenega obrata.

Vsak dobi svojo sobo. Spimo, jemo  in se vrnemo.

T: Kakšna je predpisana uniforma za tvoj poklic?

L:Bela srajca,  rekelc, krila, ki  segajo čez kolena, najlonke ( kožne barve), visoke pete in balerinke. Pete nosimo samo po letališču in v času sprejema potnikov,  na letalu nosimo   balerinke.

Glavni logo uniforme  sta čepica in  rdeča šminka.  Med korono se nam zaradi nošenja mask ni potrebno šminkati. 



T: Na katere destinacije vse leti tvoja letalska družba?

L: Na 140 lokacij; Avstralija, Nova Zelandija, Kitajska, Japonska, Filipini, Bali, Norveška, Anglija, Rusija, Moskva, Evropa, Grčija, Nigerija, Mauricius, Kanada, Brazilija, ZDA, Južna Afrika…

V času epidemije se leti na  samo 90 destinacij.

T: Zagotovo v tako pestri službi naletiš na zelo zanimive situacije. Se je zgodil kdaj kakšen dogodek, ki ti je posebej ostal v spominu?

L: Takšnih situacij je zelo veliko, najbolj mi je ostala v spominu ta, ko sem se na letalu pogovarjala z mladim parom v slovenščini. Bila sem tako vesela, ko sem  po šestih mesecih slišala svoj materni jezik, da sem jima iz Bussiness classa prinesla sladkarije in parfumčke. 

V Slovenijo sem se vrnila šele deset mesecev po selitvi v Dubaj.

T: Trenutno živiš  v Dubaju.  Koliko časa že? Kako si se navadila na življenje v povsem tuji državi? Si poznala že prej koga, ki živi tam?

L: Že leto in pol. Moram priznati, da sem doživela močen kulturni šok, saj v Sloveniji smo skoraj vsi belci, ni toliko mešanih  ras, kot v Dubaju. Živim v soseski,  kjer je veliko  Indijcev, Pakistancev, Afričanov, belcev ni ravno veliko, zato sem se počutila, kot da spadam v manjšino.

Osebno nisem poznala nikogar, sem si pa preko Instagrama dopisovala z dekletom, ki je pred selitvijo v Dubaj živela v Domžalah, od nje sem pridobila bistvene informacije o Dubaju.

Zaradi mojega načina dela imam veliko prostega časa, zato sem se osredotočila na to, da izkoristim  možnosti, ki mi jih Slovenija ne ponuja. Živim v velikem mestu, imam vsak dan možnost obiska plaže in  bazena. Želim izkusiti vse dobre restavracije.

T: Kje se takoj opazijo tiste bistvene razlike med Dubajem in Slovenijo?

L:  V Dubaju delaš, delaš, delaš, greš jest, spat in tako se ponavlja naprej.  Ljudje živijo  v Dubaju zato, da nosijo denar domov ali pa zato, da pridejo  na dopust in na  polno »žurajo«.

Bistvena razlika se opazi predvsem v kvaliteti hrane, saj je v trgovini poden od podna, ker okolje ne omogoča vzrejanja.

Razlika se opazi v podnebju, tukaj je namreč puščavsko podnebje. Poletja so zelo  vroča, temperature čez dan presežejo  45 stopinj, ni niti sapice vetra in  ni toliko vlage kot v Sloveniji.

V Dubaju so ceste ogromne (šest/ sedem pasovnice).

Zelo pogrešam naravo.


Vir slik: Osebni  arhiv, objavljene z dovoljenjem avtorice Lucije Vrankar.

T: Kakšne so prednosti in slabosti življenja, ki ga živiš?

L: Veliki prednosti predstavljata spoznavanje novih kultur in poizkušanje nove hrane. Obiščeš  določene kraje, o katerih ljudje samo sanjajo. Sprva se ne zaveš, da ti takšna služba prinaša  nekako osamljen način  življenja, saj sodelavce spoznaš dve uri pred letom, ekipa se ves čas menjuje. Vrnem se v prazno  stanovanje, kjer sem sama tudi po dva dni, ko je »cimra« odsotna. Prijateljice imajo prav tako ogromno dela, tako, da žal nimajo časa.

Zaradi samote še bolj pogrešaš svojo  domače ter domovino.

T: Kako je z dopustom; koliko časa ga imaš in kam greš najraje?

L: Imam ga 30 dni na leto, najraje se vrnem v Slovenijo.

T: V prostem času snemaš tudi Tik tok in imaš svoj Youtube kanal.  Kje je tista bistvena razlika med snemanjem za Tik tok in Youtube?

L:  Youtube zahteva veliko več dela, razmišljanja, planiranja, urejanja, zanj si  je potrebno napisati scenarije.  Snemanje  za Youtube mi z montažo vred vzame dobrih 10 ur. Za Tiktok posebnega plana ne potrebujem,  večina je improvizacije,  način  dela za to platformo je veliko bolj sproščen, za snemanje potrebujem manj  kot eno uro. Omenjeno aplikacijo uporabljam že dobro leto, Youtube že 4 leta. Moje tematike povzemajo moj »Lifestyle«. Izogibam se trendom, delam kar mi je všeč. 

T:  Poznaš morda kakšno posebno taktiko, zaradi katere so posnetki »ekstra dobri«?

L: V prvih desetih sekundah  narediš nekaj »odštekanega«, oz. poveš nekaj »norega«, kar bo pritegnilo pozornost gledalcev.

Pomembno je, da si ti, ti.

T:  Prosim, podaj kakšen nasvet bodočim mladim stevardom in stevardesam.

L: Dokončaj šolo/ faks, zaradi načina življenja, ki ti ga prinaša služba težko delaš zraven še faks. Tovrstna služba nikoli ni zavedno. Verjemi vase, saj  noben drug ne bo toliko, kot boš ti. Samozavest je ključ do uspeha.

T: Lucija, hvala, da si si vzela čas za intervju.  Zagotovo smo  izvedeli veliko novega. Želim ti veliko uspeha na tvoji življenjski poti, verjamem, da boš še kako zelo uspešna.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Razbijmo stereotipe o čarodejih in cirkusih

  Sanje vsakega otroka so, da bi se lahko naučili čarati ali da bi si lahko   ogledali kakšno čarobno predstavo. To jim je danes omogočil čarodej Sam Sebastjan. Svojo   predstavo   je odigral na zelo   unikaten način. Pet plišastih kandidatov se je z različnimi čarodejskimi točkami potegovalo za naziv zmagovalca čarodejskih naj talentov. Sebastjan nam je v pogovoru predstavil, za kakšne čarovniške vragolije gre v resnici,  zaupal nam je temačna ozadja življenja cirkusantov in razodel marsikatero čarovniško zaupnost. Lahko rečemo, da ti je bila čarovnija položena v zibeljko.   Sam zase praviš, da se počutiš drugačnega od ostalih. Zakaj? Nikoli nisem ustrezal šolskemu sistemu. Ves čas sem bil črna ovca. V družini sem bil tudi čisto samo svoj.   Bil sem že drugačen kot mali deček, čarovnija me je zanimala že od nekdaj. Moral sem se upreti sistemu in obrati svojo pot. Obiskoval sem srednjo gostinsko šolo, a sem imel dolge lase, pisal sem poezijo, igral v bendu,   takšnega na teh šolah

Tega se o makeupu ne zavedamo

  Vsa dekleta si želimo biti lepa, lepo namazana, urejena. Vendar naredimo veliko   napak, saj ni vse samo v ličilih, ampak tudi v pravilnem nanosu le – teh, različnih tehnikah in pravilno   negovani koži. Vse odgovore o tem, kako se pravilno   ličiti, tehnikah, popravkih, nam je podala vizažistka Katja Škoflek Kumer.                                                                       Vir: Nejc Pavlič     T: Ste   ljubezen do ličenja kazali že   kot mali otrok?   K: Kot otrok sem rada risala, vedno sem oboževala barve. Mogoče se na meni ne vidi, ker sem skoz v temnih oblačilih (smeh).   T:   Koliko ste bili stari, ko ste se pričeli ličiti? Profesionalno sem začela ličiti za današnje čase zelo pozno. Pri svojih 34 letih.   T:    Kako pomembno je za Vas ličenje? Kateri so tisti produkti, ki jih ni po vasem mnenju moralo imeti vsako dekle? K: Zame je ličenje umetnost. Po duši sem umetnica in to kažem skozi mešanje barv na paleti in obrazu. Je pa dejstvo, da je razlika m

PRVI GLAMPING S ŠESTIMI ZVEZDICAMI

  Glamping ali glamurozno kampiranje je že vrsto let izredno priljubljeno med tujci, kakor v zadnjem desetletju tudi pri Slovencih. Ljudje se zaradi stresnega načina življenja vedno bolj vračamo k naravi in preživljanju počitnic na odprtem, kar je v preteklosti najbolj omogočalo kampiranje. Vse skupaj se je začelo razvijati v Angliji, ko so zahtevnejši gostje začeli hrepeneti po luksuzu v naravi, miru in z željo po dodatni storitvah; kombinacija ponudbe aktivnih in pasivnih storitev (športne aktivnosti, velnes, ogled znamenitosti). Glamping se je v Sloveniji pričel močneje razvijati od leta 2015 dalje. V naši državi trenutno obratuje 20 takšnih podjetij, ki ponujajo glamurozne storitve in so usmerjena še dodatnemu razvoju glampinga pri nas. Prvi in za zdaj najbolj razvit ponudnik glamping storitev v Sloveniji je turistično – ekološki kompleks Garden Village Bled, ki od leta 2014 nudi turistom lagodje ter bivanje v atraktivnih namestitvenih enotah v neposredni bližini Blej